fredag 18. juli 2014

Familieforøkelse


Heisann! Lenge siden sist, og nå har det blitt lite tid til hobby, for vi har fått en ny sjef i huset! Lillebror ankom 27. juni, 10 dager på overtid, og jeg kan bare anta at det var nøye beregning fra hans side for å kunne dele bursdag med storesøster. Hun hadde ønsket seg en lillebror i bursdagsgave, og det fikk hun! :)

Fødselen var langvarig og strevsom, men også en veldig flott opplevelse. Jeg fødte hjemme, med hjelp av to veldig flinke jordmødre som driver med hjemmefødsler, kan ikke få takket dem nok! Han ble født en fredag morgen etter 1,5 døgn med rier og var en stor fin pjokk på 3850 gram og 52 cm. Vi koser oss som en familie på 5 nå, og i dag har han utrolig nok vært hos oss i nøyaktig 3 uker - skummelt hvor fort tiden går etter fødsel, når den sneglet seg sånn avgårde i den lange ventetiden!

Vi har hatt våre utfordringer disse første ukene, med ammetrøbbel, tette melkeganger og full brystbetennelse som satt lenge i. Lillegutt gikk ned en del i vekt den første uka, og brukte lang tid på å gå skikkelig opp igjen. Nå er han på veldig god vei, heldigvis - i dag har vi gått over til nr. 2-bleier og str. 56 i klær, hurra!

Jeg kommer til å dele fødselshistorien min her om ikke lenge - har skrevet den ned, og må bare finpusse litt på den. I mellomtiden kan jeg vise dere et bilde til av skjønningen vår:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar